sobota 17. května 2014

Sobotní pečení

Zdravím :)
máme sobotu, počasí opět moc nepřející, ale právě takové, abych se necítila provinile, že celé dopoledne prostojím před troubou s vařečkou v ruce. 
A co se dnes peklo?

V první řadě to byly báječné Snickerdoodles podle Maggie. Mňamka na sto honů!!! A všem doporučuji. Není to nic složitého, takže i největší troubeles si musí poradit. Takže šupito presto pro cizrnu, nahřát troubu, ať to lítá...!!!

Snickerdoodles:

130g vařené cizrny
100g mrkve
1 vejce
odměrka proteinu
lžička prášku do pečiva
špetka soli

Mrkev uvaříme do měkka, dáme do mixéru společně s cizrnou a zbytkem ingrediencí a mixujeme. (Já přilila ještě kapičku vody.) Pak už stačí jen vylít do pekáčku či formiček a péct asi na 200°C "dozlatova".
Nakonec už se jen ládujeme a olizujeme až za ušima ještě půlku dne po konzumaci. :D

Sobotní brunch ♥
Tvaroh s jogurtem a kokosem posypaný domácí ovocem (z lesa i zahrádky :)), kopec arašídového máslíčka, Snickerdoodles a ovesné sušenky.
Druhým výtvorem se staly rychlé ovesné sušenky alá co dům dal. Ze včerejšího proteinového koláčku mi totiž zbyl žloutek a protože jsem měla ještě nějakou rezervu v sacharidech, rozmíchala jsem ho s ovesnými vločkami, vodou, prdopečem a špetkou soli. Dala do trouby společně s předchozím pokrmem a těšila se, až si pochutnám. 
Ponaučení pro příště!!! Soli stačí opravdu špetka!!! 
Byly slanější no. Proto bych doporučila přikápnout med či javorový sirup. Ale rozhodně jsem nedělala naposledy a příště je vylepším, slibuji.

Ovesné sušenky

 Poslední receptem jsou arašídové pseudocookies.
Přiznám se hned na začátku, je to takový improvizační recepis. Cizrny jsem totiž uvařila o něco více (byl v plánu hummus) a včera, když jsem projížděla web, pozastavila jsem se u pár receptů na sušenky. (Vždy jsem obdivovala lidi, kteří dokázali vymyslet nějaký recept. Já se toho vždy bála.) Když jsem ale dnes viděla hrnec plný cizrny, neodolala jsem a recept si zkusila vymyslet také. Jsem přesvědčená, že milovníkům arašídových či jiných oříškových másel, stejně jako jsem já, přijde k chuti. A i těm, kteří nejsou s kuchyní a jejími spotřebiči právě největší kamarádi.

Arašídové pseudocookies:

200g vařené cizrny
50g mletých ovesných vloček
1 vejce
40g (i více) bílého jogurtu
40g arašídového másla
špetka soli
1/2 prášku do pečiva
voda
(+ odměrka proteinu pro svaloušky ♥)

Postup je vlastně velice jednoduchý. Se vším do mixéru a mixovat jako o život (nebo radši né, ať nám mixér vydrží zase na příští pečení). Podle potřeby přiléváme postupně vodu, a když jsme s konzistencí spokojeni, lžičkou klademe "bobečky" na plech vyložený pečícím papírem.
Pekla jsem opět "dozlatova" při 200°C.

Na mě už poslušně čekají schované ve špajzce před rodinou (všechno by mi sežrali!). Jsou naplánované na zítřejší, nebo pondělní snídani do školy, ale obávám se, že se nedožijí večera a vrhnu se na ně k večeři (když se narvou do maker, zajisté. :D) Ta vůně, grrr... ♥
Samozřejmě když jsem dopekla, hned se mi hlava zaplnila dalšími inovacemi tohoto receptu. Př.: Místo  jogurtu ovocné pyré, nasekané ořechy, kousky ovoce,... Proto bych toto pokládala za základní recept a každý nechť si upraví dle svých chutí a maker (nezapomínáme na makra, počítálci. :D)

Toto množství vyjde na krásných:
861 kcal
41,18g bílkovin (bez proteinu)
94,62g sacharidů
34,87g tuků
Arašídové pseudocookies




Doufám, že jsem vám zpříjemnila ten pochmurný upršený den, navnadila chutě a vylákala pro zástěrku. :)
Ráda zjistím, jak vám chutnalo. :)

Bee

Žádné komentáře:

Okomentovat