pátek 16. května 2014

Calculate your macros (again)

Zdravíčko :)
tedy jak komu. Já ležím doma v pelechu s rýmičkou. Ibalgínek, Olynth, čajda a teplý zraníčko do pupku jsou samozřejmostí! Ale řeknu vám, dusit se při kašli, když jste včera jeli břicho, nic moc vážění. :D Bolí to a vcelku dost. :D

Ale k tématu. Včera jsem se zmínila, že mi bylo navrženo zaslání sestaveného "bulking" jídelníčku. Řekněte sami, blbost by mě musela fackovat, kdybych odmítla. Taky už ovšem víte, jak moc "nadšená" jsem z něho byla. A já se vám teď pokusím přiblížit, co mi bylo poraděno.
 Napsala jsem mu jen váhu a záhy mi přišla odpověď. 350g sacharidů, 110g bílkovin, 6 jídel denně. No, vyvalila jsem oči už při prvním čísle. Totální obrat oproti doposud zajetému režimu IF a IIFYM.
Samozřejmě následoval rozpis, z čeho sacharidy, bílkoviny a tuky čerpat.
1) SACHARIDY:
rýže, těstoviny, brambory, ovesné vločky, ovoce (banán, pomeranč, mandarinky,...)
2)BÍLKOVINY:
maso (kuřecí, hovězí, krůtí), vejce, nízkotučný tvaroh, cottage
3)TUKY:
olivový olej, ořechy, semínka, ryby (losos)

Zaplakala jsem hned u kolonky "sacharidy", když mi bylo řečeno, že jablka bych neměla jíst z důvodu nadýmání (já, největší milovník křupavoučkých šťavnatých jablíček). Standa ovšem pokračoval a já čím dál tím více věšela hlavu a křivila úsměv. Prý co nejméně tuků. Já se ale nemůžu přeci vzdát máslíčka a oříšků a semínek a ryb a...no všech těchto lahůdek. :( To né, to nejde.

Ze zoufalství, že bych se měla vzdát tuků kvůli hromadám sacharidů.

Bylo mi zakázáno i pečivo (to stejně nejím) a když už není zbytí, tak jen celozrnné nebo schřoupat Racia (♥).
Hodně pít neperlivou vodu a čaje (zelený a tmavý). No problem! Ale kafe před tréninkem?' Né, děkuji. To si nedám ani když jdu do kavárny. (Joo, chodím do kavárny na čaj :D)

A na ukázku jeden zaslaný jídelníček:

Snídaně: 60g vloče, med (aby to mělo chuť), pomerančový džus, káva
Svačina: banán, kiwi
Oběd: 150g rýže, 150g masa, zelenina
Svačina: Racio chleby, cottage
Večeře: to samé co na oběd a obměněnou přílohou
Před spaním: 2 hodiny před nízkotučný tvaroh, pokud chodím spát déle, tak ještě třeba banán a zelenina nebo zeleninový salát s těstovinami

No, začínala jsem se do toho zamotávat jak rybka do sítě. Ještě více, když jsem veškeré tyto rady přeposlala kamarádovi, mimochodem kulturistovi, a ten mi oznámil, že 350g sacharidů by bylo i na něj moc. Za 2-3 jídla jsem ovšem dostala vynadáno i od něj. Že tělo prý nestačí strávit 75g a více bílkovin v jednom jídle. Naprosté popření zásad IF. Já již ovšem nejsem schopná 6 jídel denně do sebe nasoukat ze strachu ze ZP, ke kterému se před IF schylovalo. A i to byl důvod k přechodu na tento styl.
Když jsem požádala i radu členy FB skupiny IIFYM CZ/SK, byla jsem opětovně pokárána a odešla jsem s doporučením zkoušet, zkoušet, zkoušet. Jenže v této fázi nastává problém. S jídlem experimentuji nerada, už jednou jsem na to šeredně doplatila!
Konzultovala jsem tyto dvě možnosti stravování jako o závod s různými lidmi a hodnotila jejich pohledy (strašně děkuji za neskonalou podporu mojí milé Maggie ♥).
Ze zoufalství jsem ráno zasedla k noťasu, otevřela známou stránku IF calculator a znovu zadávala hodnoty a upravovala. Místo leanmassing, jsem nastavila weight gain, což je mým cílem. Co mi po neúnavném upravování a vymýšlení nakonec vyjelo?


Hned ráno jsem si ve stylu toho Rest day udělala snídani (kterou jste mimochodem již mohli zčeknout na Instagramu) a odpoledne se mi ozvala Kačka Štěrbová , kterou jsem chtěla požádat o pomoc, protože prostě miluju její progres!! Odepsala bleskovou rychlostí a tyto hodnoty mi schválila. Dokonce i má 2-3 jídla za den a já štěstím tancovala divoké tance okolo počítače. Doporučila mi nedělat rozdíly v rest a workout a nechat hodnoty na 300g sacharidů, 150g bílkovin a 90g tuků, pokud budu přibírat přiměřeným tempem, tedy 2-3 kila za měsíc. Při záseku navýšit sacharidy a naopak, pokud se váha bude až moc navyšovat, ubrat na sacharidech či tucích.
Z Katčiny zprávy:  Važ se tak třikrát do týdne a sleduj průběžný trend, jelikož váha ti např může kolísat třeba o jedno kilo za den, ale to většinou bývá vodou a ne svalovou či tukovou hmotou. No a samozřejmě posiluj, neboj se těžších vah, aby ti to taky šlo pěkně do svalíků:)

A tak teď takto nějaký ten čas pojedu a uvidíme. 


Doufám, že jste všichni zdraví a nechcípete stejně jako já. A to jsem se chtěla jít juknout na ústní maturity. :/
Uvařím si další kotel čaje, slupnu Ibalgin a jdu pro vás vymýšlet další článek (tipy vřele uvítám).

Bee

5 komentářů:

  1. Ahojky, můžu se tě zeptat na tvou výšku a váhu? :-)
    Mimochodem, do těch sacharidů počítáš i zeleninu? Já vím, že u IIFYM by se mělo počítat všechno, ale nějakou dobu jedu IF a to počítání zeleniny mi prostě nejde (rozuměj - nechce se mi). :DD Obvykle jí sežeru (pardon za ten výraz, ale jinak to nešlo) kvanta, tak nevím, jestli to počítat nebo ne. :-D

    P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měřím 172cm a vážím 53,5kg, což je sakra málo. A tak musím zabrat. Uvidím, jak to půjde teď.
      Zeleninu počítám. Není to nic zdlouhavého a složitého. Zkrátka mrknu, co máme v lednici a špajzce, zasednu k noťasu, otevřu kalorické tabulky a už to tam frkám. Kontroluji si makra v Přehledu DDD a podle toho zeleninu přidávám, či ubírám. Pak už jen v kuchyni vážím dle napočítaných hodnot. :)
      Ono se to nezdá, ale třeba 150g rajčat má nějakých 6g sacharidů a to už může být docela citelné množství. A já zeleniny jím také hojně, proto ji započítávám.

      Vymazat
  2. Tak držím palce v přibírání. :) Taky jsem potřebovala a ještě by to asi nahoru tak dvě tři kila chtělo. Jenže už se zase přestávam cítit ve své kůži. Ale to bude asi i momentálním předmaturitním stresem, vidim všechno hůř, než to ve skutečnosti je. :D
    Jako jo, takovou tu sladší zeleninu jako mrkev, rajčata nebo paprika, to mi ještě dává smysl. Ale okurka, brokolice, cuketa, salát. To mi přijde zbytečné počítat. Tuším, že to nepočítají ani sportovci, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stres je na zvládnutí stravy obrovský faktor. Znám to sama u sebe. Jakmile jsem ve stresu, vše vidím černě, na době se mi nic nelíbí,...
      Nevím, jak to sportovci mají, já počítám vše. Jsem si pak jistější. A nevidím důvod,proč nepočítat i tuto zeleninu, když už započítávám tu ostatní. :)

      Vymazat
  3. Upřímně, já bych se vykašlala na všechny rady a jela podle toho co mi vyhovuje, to že na někoho něco funguje neznamená, že to bude fungovat i na tebe. přibírat by si měla na něčem co ti chutná a cítíš se na tom dobře :)

    OdpovědětVymazat