pondělí 19. května 2014

Moday's blowout

Hezký den všem :)
It's FREE day!
dnes se počasí konečně maličko umoudřilo, a tak jsem ještě radši, že nesedím nehniju ve škole.
A protože jsem rebel (chacháá), sešity s učením mám ve školní skříňce, rozhodla jsem se opět pro dopoledne strávené u naší trouby znovu s nějakým tím improvizačním recepisem.
Od soboty mi v lednici zbyly ještě nějaké ty fazole a jelikož jsem už mnohokrát chtěla vyzkoušet fazolové brownies, neodolala jsem a o něco podobného se pokusila. Nebyla bych to ovšem já, kdybych si je neudělala podle sebe (palice dubová!).
Světe div se, byla to mňamka, až jsem z toho sama byla překvapená. :D Tedy, abych vám to vysvětlila. Mám problémy se slazením a celkovým dochucováním ať už slaným, či sladkých pokrmů. Sladím hodně málo, né-li vůbec a tak podle toho většinou i dopadají mé improvizační pokusy, pokud nejedu vyloženě dle nějakého receptu. Ale dnes (hohooo, plác plác po rameni), jsem dochutila báječně. Ani přeslazené, ale ani bez chuti. Na mě vyloženě  akorát.
Jsou totiž maturity a pro nás, jakožto studenty vyššího gymnázia, kterých se potřebují na pár dní zbavit si náš pan ředitel již po několik let zavedl tradici ročníkových zkoušek, tedy testů, které zahrnují učivo za celý ročník.

A recept? Zase nic složitého. :)

Proteinové fazolové brownies:

150g vařených fazolí
120g vařené červené řepy
50g jáhlové mouky
20g holandského kakaa
1 vejce
1/2 prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
špetka soli
1 odměrka proteinu
voda

Znovu jsem zvolila metodu aka všechno šupni do mixéru a mixuj jako o závod. Podle potřeby jsem přilévala vodu (tekutější konzistence vůbec nevadí, naopak, brownies potom nebudou tak vysušené.)
V troubě jsem je nechala potit asi tak 20 minut při 200°C (dobu poznáte sami, zkušený pekař ví, že pokud do tovaru zapíchne špejli a ta zůstane hezky čistá, má hotovo).

Tady už jsou brownies v podobě mého servírování a dnešního brunche.
Pondělní brunch ♥
Brownies, tvaroh se skořicí, pomeranč, mražené jahůdky a oříšky. Mňam!
Dobrou chuť. :)

PS.: Jak na jáhlovou moukuv mém podání? No víš jak, syrové (myšleno před uvařením) jáhly do mixéru a mixovat na prášek. 

V ledničce na mě zpod alobalu ještě vykukuje zbytek vařené cizrny, a tak už mi v hlavě šrotuje, jaký osud potká ji. Jen tak ji jíst nechci ani v podobě hummusu, na slaný mls z trouby také chuť nemám (asi hlavně proto, že jsem teď zfanatizovala do pečení koláčků, sušenek, muffinů...), a proto stále tápu. 
Nenašla by se nějaká hodná dobrá dušička s receptem pro mě? :) Požadavky ovšem nejsou nenáročné (musím to upéct již dnes, aby to se mnou zítra mohlo putovat po doktorech a do školy na testy) a především s garancí, že si to stejně nakonec udělám úplně po svém, abych to mohla vydávat za svůj vlastní nápad. :D


Dnes bych sem ráda poslala ještě jeden článek, snad se zadaří. ;)

Bee

4 komentáře:

  1. nádhera!! brownies jsem pekla zatím jen z avokáda a fazolí, zkusím přidat i řepu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se toho neboj. :) Vůbec není cítit. Dalo by se říci, že je to jen takový přídavek, aby toho bylo víc. Jsem takový nenažránek. :D A pokud někdo jede paleo, jáhlovou mouku vůbec nemusí přidávat, jen samozřejmě upraví množství vody. :) Z tohoto množství jsem měla 17 koláčků.

      Vymazat
  2. Jahly jsem taky tak jednou mixovala :D z cizrny zkus pro změnu moje cizrnové cheesecake brownies :) recept mám na blogu :) jinak, nechtěla bych ty zkoušky. Fakt že ne :X

    OdpovědětVymazat
  3. Brownies jsem zkoušela zatím jen z fazolí, tak snad se někdy dostanu i k těmhle :) jinak z cizrny si můžeš zkusit udělat placičky, stačí jen hrnek cizrny a vajíčko, pak koření a rozmixovat :) fakt mňamka!

    OdpovědětVymazat